Jag vill aldrig..

.. mer gå på begravning. Morfar begravdes idag, jätte fint men otroligt jobbigt. Känner mig helt tom inombords, finns inga känslor kvar. Vill inte känna, orkar inte känna!

När jag dör vill jag inte att man ska hålla någon begravning. Det är tillräckligt jobbigt att man dör.. Sedan kan folk få komma till min sten och skänka mig en tanke, inte mer än så. Att stå i en kyrka och stirra på en kista i 45 minuter ger inga bra minnen. Jag vill minnas morfar som en glad och levande person, inte som den som ligger i en ljus kista med blommor ovanpå. Han hade ju till och med gått ur kyrkan, varför ska man då hålla begravning?! Men visst, det var en fin stund det kan jag erkänna.

Nu orkar jag inte mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0