Jobbigt..

..som fasiken. Jag ska iallafall inte bli lärare på heltid, det är ett som är säkert! Vissa elever (de allra flesta) är hur mysiga och duktiga som helst, men sedan finns det några få som är förjävliga. Tyvärr är jag lite för snäll och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till när det käftar emot. Idag fick jag en elev utslängd, dessutom ringde hans mentor hem till föräldrarna. För mig var det både skönt och jobbigt. Bra att han förstår att jag menar allvar när jag säger ifrån och tråkigt eftersom det helst inte ska behöva gå så långt att föräldrarna blir inblandade. Hoppas att han lugnar ner sig till nästa vecka..

Ikväll ska jag bara ha roligt. Ska på killkväll hos familjen Vester, har inte varit där på ett bra tag så det ska bli kul! Behöver få tänka på något annat än hur man ska handskas med elever..

En kul sak som hände igår var att jag fick sms från Hampus. Det var ett tag sedan vi hördes och det var såå kul att få skriva lite med honom igen! Det finns ju ingen bättre kille än Hampus. Han sitter högt uppe på en piedestal sedan högstadiet.

Nu måste jag göra mig iordning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0