Vuxna människor..

..kan vara så in i helvete elaka. Jag har som sagt vikarierat på en skola i snart 2 veckor. Vissa elever har varit jätte jobbiga men det är inget emot hur lärarna har betett sig. Många stuntar i att hälsa, kollar åt ett annat håll, snackar massa skit och är allmänt otrevliga. Men det ska ju jag tåla, för jag är ju inte PROFESSIONELL lärare!

På lektionerna idag har vi kört lite lekar eftersom det är sista lektionen innan jullovet. Då lät jag eleverna sitta i 4 olika grupper och tävla mot varandra. Eleverna var så duktiga. På dörren knackar en lärare som jag har sett i korridoren och säger;
-Inget ont mot dig.. Men vi brukar inte låta eleverna sitta så när de ska jobba med uppgifter här i skolan.
Jag förklarar vänligt och bestämmt att de håller på med en tävling och att jag har gett dem tillåtelse att flytta runt stolarna.
-Jasså..? Vi professionella lärare håller ju inte på med massa lekar, detta är en skolan och här ska man göra seriösa arbeten!
Va bra att du fick det sagt inför hela klassen. Snacka om att bli nedvärderad!

Vuxna kan verkligen vara elaka. Tack och lov tyckte alla i klassen att lekarna var roliga (och dom var faktiskt lärorika!!) så de fortsatte lyssna på mig och jobbade på bra.. Jag vet mycket väl att jag inte är utbildad lärare men när någon blir sjuk eller vill ha ledigt så är det väl rätt skönt att det finns några vikarier som kan ställa upp?! Istället för att nedvärdera och tycka, kan ni väl ställa upp och låta oss få ta del av era kunskaper.

Det var allt jag ville ha sagt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0