Jag gillar inte..

.. när det regnar utomhus (inte inomhus heller för den delen :)). Trots allt regn har jag varit ute på en långpromenad idag, tog regnjackan och gick runt kvarnagården och kollade på alla stackars djur ute i rusket. Väldigt skönt att få komma ut i friska luften, men ännu skönare att få komma hem och slita av sig de blöta kläderna innan man tog en lång och varm dusch.

Har ringt till Tea i Gislaved idag, angående mitt jobb där. Hon skulle kontakta två brukare som jag ska träffa och höra av sig senare idag eller i morgon. Skönt att det äntligen börjar hända något för jag är definitivt färdig med att sitta hemma och rulla tummarna.

På torsdag ska jag skjutsa morfar till sjukhuset i Jönköping, han ska röntgas och sen ska de ställa in maskinen inför strålningen. Roligt att få hjälpa till och kunna ställa upp för honom någon gång också. Ett bra minne med morfar: När jag var liten tog jag hål i örat och det blev jätteinfekterat. Eftersom både mamma och pappa jobbade på restaurang kunde de inte åka ifrån så morfar fick ta mig till vårdcentralen. Under bilresan på väg till vårdcentralen så skällde morfar på mig i massor (-ta inte några fler hål i öronen, -du ska inte förstöra din kropp så, -du kan bli infekterad för livet.. osv.). Det är faktiskt enda gången som jag kan komma på att jag har sett honom lite upprörd. Tyvärr lyssnade jag nog inte tillräckligt noga för efter det har jag tagit fler hål som har blivit infekterade (men det har jag inte vågat säga till morfar).. Men sådana dumheter har jag slutat med nu :)

Nu ska jag hitta en ny bok att läsa i..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0