Jag är trött på..

.. att inte ha ett jobb, att inte ha någonting att göra, att inte ens kunna hitta på något på egen hand..

Idag har jag sökt 6 nya jobb, dels som vårdbiträde och dels som butiksbiträde. Det känns bra att iallafall leta efter jobb, även om de aldrig hör av sig. Egentligen är det ganska konstigt för jag har gjort massor i mitt liv. Studerat massor (med väldigt bra betyg), gjort lumpen (också med bra vitsord), jobbat på flera olika ställen (alltid med bra referenser). Det är helt enkelt inte rätt tid att söka jobb just nu, alla är oroliga över den ekonomiska krisen och vill inte nyanställa.

Jag och Harry har peppat varandra. Han har skuttat runt i lägenheten och jag har följt efter, och tvärtom (fast jag skuttar inte...). Imorgon bär det hem till Värnamo, ska på intervju på torsdag. Känns tråkigt att lämna J och Harry, men känns ändå skönt att komma hem till familjen och katterna. Mikael har skickat meddelanden hela veckan, han vill kolla på Oskyldigt dömd imorgon. Hans tv är ju inte den bästa så han får nog komma till Forsheda och kolla. Sist vi kollade hemma hos honom missade vi de sista 5 minuterna, vi fick bara höra inte se någon bild.

Nu måste jag rycka upp mig. J kommer snart hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0