Midnight worker

Folk frågar ofta: Varför jobbar du natt? Ja.. Det var det jobbet jag fick är väl det mest självklarar svaret. Jag har inga problem med att jobba natt, tvärtom kan jag nästan tycka att det är bättre. Man jobbar många timmar åt gången, man är ledig mycket och man tjänar iallafall lite mer pengar (beroende på hur många procent man jobbar). Ett schysst jobb helt enkelt.

Nackdelen är att man inte får sova när alla andra sover, man sover när alla andra är vakna och man jobbar var tredje helg. Helgerna är i och för sig inte ett speciellt stort problem för mig, var tredje funkar fint. Det är också lite jobbigt att vända tillbaka dygnet när man ska försöka gå och lägga sig i tid och gå upp innan lunch. Men å andra sidan kan jag, och gör det gärna, skylla varje sovmorgon på jobbet.

Nu är det fikatajm, jag har en stor baguette och riskakor med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0