Knubbsälen Madde rullar fram

Oj oj oj, har ätit pizza på Hornaryd idag. Gott var det och mätt blev jag. Känns som om jag har en fotboll nedtryckt i magen. En knubbsäl passar bra och i bilen på vägen hem spelade jag Frondas låt -Rullar fram.. Då är man mätt förstår ni! Som sällskap till Pizzan fick jag Hampus, Mikael och Knoddas. Vi hade kul och skrattade så att magen höll på att spricka.

Nu sitter jag och väntar på att Hampus ska komma förbi, vi ska ut i skogen med hans bil. Han har lovat att vi ska kolla på ett ödehus mitt ute i ingenstans så jag ska strax springa ner och rota fram en ficklampa så att jag inte skräms ihjäl där ute i tassamarken. Spännande! Inte många som är ute i skogen och åker en torsdagskväll vill jag lova!

Förresten, på tal om skog, så höll en älg på att krocka med mig igår. Jag skojar inte! Jag stod stilla vid sidan av vägen och älgen bara klev fram och såg mig förmodligen inte, så han satte kurs rakt mot sidan men jag slängde mig på tutan och lyckades avvärja olyckan i sista sekund. Hur förklarar man det för försäkringsbolaget, att älgen krockade med mig och inte tvärtom?! Kan bli jobbigt..

Ficklampa, nödproviant, nödbelysning, extra kläder, stövlar, sovsäck.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0