Nutidskryss

Sitter i skolan. Eleverna kommer snart. Skönt; för det är alldeles för tyst när det bara är jag i klassrummet. Man saknar alla högljudda elever som skrattar och viskar till varandra.. Konstigt hur fort man vänjer sig.

Idag ska vi hur som helst ha nutidskryss, en väldigt bra grej för att testa elevernas förmåga att uppdatera sig på nyheter i Sverige och världen. De får svara på massa frågor  om aktuella ämnen, sen går vi igenom svaren och fördjupar oss lite extra om det behövs. Roligt både för mig och för dom!

Mådde inge vidare igår, förkyld som ett as. Inte mycket bättre idag heller, men jag överlever! Tvättade min underbara bil igår trots förkyldningen. Funderar på att försöka övertala pappa om att jag ska få köpa bilen av honom. Gillar den skarpt!

Nu måste jag fixa det sista innan lektionen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0