Madde är vansinnig

Fy fan för komvux i Värnamo! Hoppas att ni läser detta och skäms!
Jag kom som sagt inte in på omvårdnadsprogramet för att jag hade för höga betyg/fullgjort gymnasieprogram. Jag var då tillbaka på komvux i förmiddags för att diskutera ytterligare möjligheter att bli undersköterska. Eftersom jag har legat och tänkt på detta i natt föreslog jag snabbt att en distansutbildning hade passat mig alldeles utmärkt, men de som finns att välja på måste gå genom komvux på hemmaplan. Jag måste alltså bara få deras godkännande för att jag ska få börja läsa. Men nej, de vill inte ta in några kursare på distans eftersom praktikplatserna inte räcker till. Men då till nästa fråga: Måste jag göra praktik om jag ändå har jobbat med detta en längre tid och förmodligen kan få det på papper av mina snälla chefer? Detta kunde Herr Komvux inte svara på och brydde sig inte heller om att ta reda på. Dåligt! Hur ska jag kunna bli undersköterska frågade jag då..? -Det kan du inte bli här, du kommer aldrig komma in på omvårdnadsprogramet i Värnamo med dina betyg, men i Markaryd gäller andra regler. Jag måste alltså flytta för att läsa till undersköterska?! Aldrig!
Så.. Nu har jag ringt runt till bland annat Vaggeryd, Gislaved och Gnosjö. De var mycket trevligare och skulle försöka få fram lite bättre information om vad som gäller. Dessutom gick jag till studie- och yrkesvägledaren på Finnvedens Gymnasium som också skulle kolla upp bättre information om hur man eventuellt skulle kunna läsa upp de kurser som saknas.


Tack för kompetenta människor som är villiga att sköta sina jobb!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan va dåligt!!! Du får väl satsa lite högre och bli sjuksköterska istället? =)

2009-11-26 @ 14:26:10
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0