Gratis droger? Nja, mycket tveksamt!

Hemma igen efter både storhandling och besiktning av bilen. Bilen gick faktiskt igenom besiktningen, tro det eller ej! Fick dock några småanmärkningar och några muntliga tillsägelser. Bland annat satt batteriet löst, jag saknade varningstriangel och ljusena fram var helkonstiga. Men som sagt, den gick igenom och jag behövde inte komma tillbaka.

Är det någon som har läst aftonbladet idag? Tydligen så har Danmark startat upp ett nytt projekt för missbrukare. De ger missbrukaren heroin gratis för att på så vis minska brottsligheten. Skattebetalarna får alltså betala för missbrukarens heroin och detta ska i längden förhoppningsvis minska den brottslighet som hör ihop med finansieringen av missbrukarnas droger.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det känns inte rätt att staten står för gratis utdelning av droger som de faktiskt själva har förbjudit. Men å andra sidan kanske detta är ett sätt att minska en brottslighet som står för en otrolig summa i samhället..
Läs själva: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6606981.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0