Det är inget snökaos, bara vanlig vinter!

Läser lite nyheter om det så kallade snökaoset som härjade över Sverige i natt. Visst det snöade, och det blåste rejält på sina håll, men att kalla det snökaos känns lite överdrivet. Det är fortfarande vinter och då får man räkna med massa snö och även kraftiga vindar, det hör liksom till vårt nordiska klimat!
Hade det kommer 60 cm snö och blåst ordentligt i juli, då kan ni få kalla det för snökaos utan att jag ska protestera!
Ibland undrar jag om folk har någon hjärna. Vet man om att det ska snöa och blåsa och kanske tycker att det är lite obehagligt: Stanna hemma! Måste ni ändå ut och köra så ta det lugnt på vägarna, dagens bilar håller faktiskt en rätt bra standard så det är inte omöjligt att ta sig fram i lite snö.
Nu ska jag återgå till mitt bokläsande. Kom precis hem från gymmet så jag behöver slappa lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0